De wet van de rugzak - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu De wet van de rugzak - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu

De wet van de rugzak

Door: Linda Wauben

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 November 2014 | Duitsland, Marburg

De wet van de rugzak.

Jullie zullen je wel afvragen: de wet van de rugzak... hoe komt ze daar nu weer bij? Het viel mij net op toen ik buiten liep. Bijna alle studenten in Marburg dragen een rugzak. En waarom? Het is praktisch en dat is hoe de studenten hier denken.. praktisch. Een `cultuurshock` ten opzichte van Nederland. Bij ons moet alles modern en mooi zijn, maar hier gewoon praktisch. De mensen die mij enigszins kennen, weten dat ik bijna altijd op hakken loop. Ik kan jullie vertellen dat ik al mijn hakken in Nederland, in de kast, staan te wachten tot ik terug ben. Zou ik hier op hakken lopen, dan zou ik nog meer boven iedereen uitsteken(wat ik zelfs op platte schoenen al doe, want pff wat zijn ze hier allemaal klein) en ik voel me dan zo overdressed.
Tot daaraantoe het ´uiterlijke stuk´ van mijn blog.

Verder gaat het hier heel goed. Eindelijk is alles rond en ik ben druk bezig met leuke dingen doen en een beetje te studeren. Dadelijk komt een italiaans meisje naar de Mensa en gaan we gezellig samen zitten totdat mijn les begint. Vanavond heb ik weer een feestje op het programma staan en ook morgen staat ook een feestje op het programma. Ik ben dus zeker van mijn studentenleven aan het genieten.

Volgende week komt mijn lieve vriendje op bezoek en staat er op de planning om minimaal 1 stad te bezoeken. Het weer wordt steeds slechter, dus over een tijdje wil je door de kou en de eventuele regen geen stad meer bezoeken. Ik kijk er erg naar uit om mijn hulpje ehh... lieve vriendje te zien en gezellig samen naar de holländischer Stammtisch te gaan en ook weer een volgend gepland feestje te bezoeken.

Mijn blogs worden wel een beetje eentonig met al mijn feestjes en studie-ervaringen. Dat noemen ze toch een studentenleven?

En niet te vergeten. IK HEB GOED NIEUWSS! Degene die al een tijdje mijn blogs lezen, weten dat ik was afgewezen voor een erasmusbeurs, omdat Fontys te weinig geld had. Niks is minder waar, maar ik heb een paar dagen geleden een mail gekregen dat ik toch in de laatste ronde geselecteerd ben en een beurs krijg :D Om dit te vieren, hebben mijn ouders besloten dat ik van nu af aan alles zelf moet gaan betalen.. lief he hihi (A). Gelukkig hebben we wel een goede regeling getroffen.

Verder probeer ik wat rustiger aan te doen, ook goed te slapen en mijn schoolwerk op tijd te doen. Ik hoop nog veel van jullie te horen en houd jullie op de hoogte over mijn leventje in het mooie, maar tegenwoordige koude Marburg.

Alles Liebe,

Linda

  • 06 November 2014 - 15:15

    Anja Wauben:

    Hee lieve rijke dochter
    Ja we hebben het helemaal door, van het ene feestje naar het andere. Goed dat je lieve vriendje komt, kan hij je weer aan de studie zetten ehmehm.... Gelukkig horen we ook regelmatig tussen de regels door dat er weer een boek uit is of dat er weer studiepunten binnen zijn. In een goed evenwicht lekker genieten dus.
    Een dikke knuffel van ons allemaal.
    Papa en mama

  • 06 November 2014 - 18:47

    Ineke Wauben:

    Lief zussjee,,

    Mijn eerste reactie op je blog :D Allemaal gelezen, maar nog nooit gereageerd bedenk ik me nu :$.
    Een keer moet de eerste keer zijn natuurlijk!!
    Wat fijn dat je het weer naar je zin hebt daar in het mooie koude Marburg. Moet eigenlijk maar eens een keer langs komen om te zien wat daar allemaal te beleven is!
    Ik mis je hier toch wel een beetje hoor.. Ook al was het wennen toen je weer thuis was dat weekje! Het was in een keer een stuk drukker in huis.
    Ik hoop dat je nog veel leuke en mooie dagen/weken/maandjes hebt in Duitsland!

    Veel liefs en kusjess,,
    Je grote zus <3

  • 09 November 2014 - 11:52

    Christien:

    Hey student met observerend vermogen en een gezonde dosis zelfreflectie....wat leuk wat je schrijft over de rugzakdragende Duitse studenten! En over je eigen hoge hakken studenten-leven hier in Nederland! Inderdaad lezen we iedere keer weer veel over de feestjes die je bezoekt maar blijkbaar beleef je daar ook nog meer ;-)
    Je bent in feite 'afgedaald' van je hoge hakken om midden in het Duitse studentenleven te landen....het is wennen en aanpassen geweest maar het zegt ook iets over je persoonlijkheid....dat je het toch maar doet....het misstaat je in ieder geval niet!! Jouw rugzak wordt zo wel goed gevuld met ervaringen waar je later veel profijt van kan hebben.
    Fijne tijd met Bram en lieve groetjes voor jullie beide!

    Henny en Christien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Mijn grote reis naar ons mooie buurland gaat bijna beginnen. Ik ga vier maanden in Marburg aan de Philpips Universität Marburg studeren. Om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik meemaak, heb ik deze blog aangemaakt. Ik ga proberen iedere week een stukje te schrijven en ontvang graag reacties van jullie. Liefs, Linda

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 7634

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: