'Vakantie' - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu 'Vakantie' - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu

'Vakantie'

Door: Linda Wauben

Blijf op de hoogte en volg Linda

23 Mei 2014 | Duitsland, Marburg

Het is een feit: de beloofde 'grillfeesten' aan de Lahn zijn geen fabel, maar een feit! Wegwerpgrills is het codewoord van deze studenten en zon en bier zijn daarbij belangrijke onderdelen.

De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met school en het loopt allemaal best lekker. Mijn eerste punt is binnen, waardoor ik één van de vijf vakken heb afgerond! Op deze universiteit werken ze met een puntensysteem van van 1-15 loopt(1 is slecht en 15 is een 10). Mijn eerste punt is weliswaar(geloof het of niet) een 15... nerd? Ik ben er erg blij mee en ga hard werken voor de andere vakken om even goede, dan wel gewoon voldoendes te halen.

Vorig weekend heb ik voor het eerst een stad bezocht: Kassel. Ik heb samen met een Nederlands meisje, dat in Kassel heeft gestudeerd, de stad bekeken en heb eindelijk weer geshopt(waar je in Marburg alleen van kan dromen). We hebben veel 'meidendingen' gekocht, de campus van de universiteit bekeken en we zijn naar Hercules geweest(zie foto's). Het is een erg mooie stad en was een erg gezellige dag!

Volgende week heb ik 'vakantie', al moet ik op dinsdag wel op de universiteit aanwezig zijn, maar de rest van de week ben ik vrij. Voordat deze week begint, komen mijn lieve papa en mama een kijkje nemen in mijn Marburgse leventje. Twee dagen weer volgens de regels leven, dus 'tschüs' Alkohol, Party machen en dus 'Tschüs' losbandig leventje... of gaat het toch wel heel leuk zijn om ze weer te zien(stiekem wel!!). Voor zaterdag staat de activiteit 'shoppen' op het programma en na het weekend staat in ieder geval Frankfurt, het Apfelweinfest, de bioscoop en een avondje uit op het programma, genoeg te doen dus.

Mijn verlenging heb ik aangevraagd, mijn Erasmusbeurs aanvraag ligt bij de betreffende personen en de papieren voor het verlengen van mijn ov-vergoeding en uitwonende beurs liggen klaar, maar moeten alleen nog ondertekend en opgestuurd worden. Voor het komende semester vindt er een selectieprocedure plaats en aan de hand daarvan wordt bepaald of ik een Erasmusbeurs krijg of niet. Op 26 mei krijg ik de uitslag, dus duimen jullie mee? :D

Ik ga me nu voorbereiden op een Seminar en een leuk bezoekje aan Heidelberg morgen. Ik hoor graag van jullie en hoop dat het weer in Nederland net zo goed is als hier(schrijft ze als de regen hier op haar raam tikt).

Alles Liebe,
Linda
p.s. Bij de foto's vinden jullie ook foto's van mijn 'Wohnheim', zodat jullie een idee krijgen van de plek waar ik woon.

  • 23 Mei 2014 - 09:11

    Mama:

    Hee meisje

    Weer een leuk verslag. Ook wij kijken er naar uit om je weer in levende lijve te zien en even te knuffelen.
    Super je eerste punt. We zijn trots op je!!! Niet alleen vanwege de studie maar omdat je goed bezig bent en je zaakjes goed op orde hebt. En die feesten, geniet er lekker van.
    Veel plezier in Heidelberg. We duimen de 26e zeker met je mee.
    xxxx papa en mama

    P.S. Bestel je een beetje zon voor het weekend???

  • 23 Mei 2014 - 14:15

    Susan En Bertus:

    Dag lieve Linda,

    Het loopt als een trein als ik jouw verhaal zo lees. Wat fijn zeg! Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je ouders volgende week en ook natuurlijk in Mesenich bij ons Brammetje en toi toi toi voor de 26ste. We zullen aan je denken :-)

    Groetjes vanuit Ulft,

    Bertus en Susan

    P.S. Nog bedankt voor je kaartje. Leuke verrassing was dat!

  • 23 Mei 2014 - 16:30

    Vera:

    Hoi Linda,

    Leuk om je verslag weer te lezen en te zien hoe leuk je het hebt . En Super goed je eerste punt, ga zo door ,veel plezier van het weekend

    Greetz vanuit Breda

  • 26 Mei 2014 - 09:03

    Henny & Christien:

    Hey Linda,

    Wij begrijpen nu beter wat Duitsland zo leuk maakt, wij zijn net terug van 10 dagen Duitsland. We hebben op onze motors Harz en Thuringen verkent. Heerlijk rijden in een prachtige omgeving. Ook hebben we alleen maar vriendelijke behulpzame mensen ontmoet dat kunnen we niet van al onze vakanties zeggen. Met regelmaat hebben we aan je gedacht....met name als we weer eens naar een woord in het Duits aan het zoeken waren! Wat Duitsland vooral zo leuk maakt....er is tot twee maal toe een foto van ons gemaakt....tja onze motors zijn ook wel erg mooi....maar de foto was om een andere reden gemaakt....de foto werd van voren gemaakt....de Duitsers beseffen alleen nog niet dat er voor op de motor geen kentekenplaat te vinden is!!! Komen wij dus weer goed mee weg...en...jij...de Duitsers daar niet wijzer maken hé! ;-)
    Zaterdag hebben we voor Henny een surpriseparty georganiseerd. Het was ook echt een surprise, tot hij door de poort de tuin in kwam had hij helemaal niets in de gaten gehad. Verder gaat hier alles zijn gangetje, het is wachten op de nieuwe kleinkinderen. Tot die tijd gaan we weer hard aan het werk. Leuk om weer wat van je te horen. Fijne vrije week nog!
    Lieve groet, Henny en Christien

  • 27 Mei 2014 - 12:57

    Wies:

    Ha die Linda,
    even tijd nemen voor een berichtje, fijn dat je het naar je zin hebt en dat de studie goed gaat.Ook lekker genieten van het feit dat je student bent !!!! dus party -time hoort erbij.
    Hier gaat alles goed, alleen René is door zijn rug gegaan en doet het nu wat rustiger aan.Wouter is hard aan de studie en heeft af en toe tijd voor zijn vriendin Debbie. Ik heb nu net mijn BHV cursus gedaan, ook om iets te doen hmhm. Strakjes goulash koken.
    O ja de foto's van de bruiloft van Bart en Linda staan op definingmoments, en dan bij de wedding shoots. Onze Linda is even zonder baan, wat erg vervelend is daar ze haar beloofd hadden dat ze na twee jaar verlenging, en drie maanden thuis, weer een contract zou krijgen van twee jaar vast. Maar ja ze is nu hard aan het solliciteren.
    We gaan in juli naar Hedel , ook een plaatsje in Duitsland naar een hotel voor enkele dagen. heerlijk in een mooie natuur.
    Verder vast proficiat met je vader die morgen jarig is, en nog veel succes.
    Veel groetjes uiti de Beek van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Mijn grote reis naar ons mooie buurland gaat bijna beginnen. Ik ga vier maanden in Marburg aan de Philpips Universität Marburg studeren. Om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik meemaak, heb ik deze blog aangemaakt. Ik ga proberen iedere week een stukje te schrijven en ontvang graag reacties van jullie. Liefs, Linda

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7657

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: