Goede keuze? JA!! - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu Goede keuze? JA!! - Reisverslag uit Marburg, Duitsland van Linda Wauben - WaarBenJij.nu

Goede keuze? JA!!

Door: Linda Wauben

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Juni 2014 | Duitsland, Marburg

Wat is het toch fijn om je ouders een weekendje om je heen te hebben. Dit zal je van 'normale' jongeren niet snel horen, maar als ze in het buitenland studeren, vinden ze het ineens heel fijn om weer even de adviezen te horen, hun verhaal kwijt te kunnen en alles te laten betalen!! Ze zijn helaas weer weg, maar na een heerlijke zaterdagochtend spullen uitgepakt te hebben(veel eten en kleren), zijn we in Gießen gaan shoppen. De dag erop(zondag) heeft een hele goede gids een rondleiding gegeven door Marburg en hebben we aan de Lahn in het zonnetje gezeten. Na deze relaxte dag moesten papa en mama helaas weer terug naar huis toe, maar ik was wel weer goed 'aangesterkt' na 5 stukken taart en twee keer uiteten :D

PARTY PARTY PARTY
Het was maandag en mijn minivakantie begon, dit betekende: HUISWERK.. owh wacht, dat is geen vakantie.. Gelukkig in de avond begon mijn vakantie en heb ik met een Nederlands meisje(Danielle) een film gekeken, omdat zij helaas weer naar Nederland terug ging, haar stage was voorbij. Een afscheidsavondje dus.

PARTY PARTY PARTY
Het was dinsdag, al de tweede dag van mijn minivakantie en dit betekende..... schooldag... huh? Ja, deze onaangename dag zat er ook nog tussen, maar ik ben braaf naar de lessen gegaan en heb een vermoeiende, maar leerzame dag gehad.

PARTY PARTY PARTY
Jaaaa... hier begon mijn minivakantie... woensdag! Op woensdag ben ik met een Duitse vriendin naar Frankfurt gegaan en hebben we geshopt :D De oogst was goed en we hebben een hele gezellige dag gehad en hebben veel jurkjes, shorts, topjes en dus zomerkleren gepast. Frankfurt is een mooie stad(al heb ik maar 5 winkels gezien die dag) en ik ga er zeker nog een paar keer naar terug!

Donderdag ging het echte 'cultuursnuiven' beginnen: EIN APFELWEINFEST. Om 11.00u begonnen we aan de Apfelwein. Ja u leest het goed: elf uur... en nee niet 's avonds, nee hier beginnen ze 's ochtends al. Na je ontbijt meteen aan de Apfelwein is geen aanrader, maar ik heb braaf meegedaan. Het was een cultuurshock, want die beleefde 'Sietzers'(mensen die Sietzen- U zeggen) waren ineens een menigte feestende jongeren, die ondanks het slechte weer een leuke tijd hadden en net iets te veel alcohol dronken. Ik heb hier een erg leuke dag gehad en heb vrolijk meegezongen(tot verbazing van de rest) met een aantal leuke liedjes :D Dit was DE hit:
http://www.youtube.com/watch?v=TYtjZbjZbEk ( kopieren & plakken in de balk bovenin).
De donderdagavond ging het feest verder en zijn we in Marburg op stap geweest.

Vrijdagochtend was het weer vroeg dag en ben ik met een aantal Erasmusstudenten naar Kassel geweest. We hebben Hercules en de Löwenburg bezocht en zijn bij Starbucks koffie gaan drinken. Het was een erg relaxte dag met een lekker zonnetje! Vrijdagavond heb ik mijn Tandempartner weer gezien. Het Nederlands gaat nog moeizaam, maar ik hoop dat ze aan het einde van het Semester redelijk met de Nederlands taal uit de voeten kan.

Zaterdag was een huiswerkdag en ben ik 's avonds met Erasmusstudenten 'in die Oberstadt' gegaan(waar de kroegen zijn). We hebben gezellig wat gedronken en gekletst. Zondag heb ik met een groep italianen gezellig in de bar gezeten en dan merk je dat je toch meer begrijpt dan je in eerste instantie zou denken.

Maandag... poets-was-strijk-boodschap-dag :( Het moest weer gebeuren: de was, boodschappen en het poetwerk moest gedaan worden. Een productieve, maar vooral huishoudelijke dag. Voor de afwisseling ben ik vanavond weer weg geweest en heb ik een gezellige avond gehad en dit keer met Duitse studenten :)

Zoals jullie lezen heb ik een druk leventje, maar morgen gaat het 'normale' schoolleven weer beginnen en zitten we weer netjes in de schoolbanken.

Ik houd jullie op de hoogte, wens jullie welterusten.
heel veel liefs uit Marburg,

Linda





  • 03 Juni 2014 - 10:49

    Mama:

    Hee meisje
    Wat een verhaal weer. Ja, het was een super weekend. En die gids....geweldig!!! Zonder de Mac als oriëntatiepunt, overal zo de weg weten, heel knap van je. Marburg is een leuke en verrassende stad, met leuke straatjes en pleintjes. Gezellig. Wij hebben ook volop genoten van het weekendje samen met jou.
    Leuk om in het echt te zien waar je woont, leeft en werkt. En ja, je wordt al echt een bijna volleerde huisvrouw. Geniet maar volop van je tijd daar. Uit de verhalen blijkt dat je er geen moeite mee hebt dat te doen. Voor de komende tijd succes met de studie. Straks veel plezier als Bram weer een paar dagen naar Marburg komt. En wij kijken al uit naar het volgend vakantieweekendje bij jou.
    Liefs en kusjes
    Papa en mama

  • 03 Juni 2014 - 10:49

    Mama:

    Hee meisje
    Wat een verhaal weer. Ja, het was een super weekend. En die gids....geweldig!!! Zonder de Mac als oriëntatiepunt, overal zo de weg weten, heel knap van je. Marburg is een leuke en verrassende stad, met leuke straatjes en pleintjes. Gezellig. Wij hebben ook volop genoten van het weekendje samen met jou.
    Leuk om in het echt te zien waar je woont, leeft en werkt. En ja, je wordt al echt een bijna volleerde huisvrouw. Geniet maar volop van je tijd daar. Uit de verhalen blijkt dat je er geen moeite mee hebt dat te doen. Voor de komende tijd succes met de studie. Straks veel plezier als Bram weer een paar dagen naar Marburg komt. En wij kijken al uit naar het volgend vakantieweekendje bij jou.
    Liefs en kusjes
    Papa en mama

  • 07 Juni 2014 - 18:52

    Christien:

    Het klinkt allemaal super gezellig en leuk, fijn voor je!!! En wat betreft die hele goede gids die Marburg op haar duimpje kent...wij hopen haar snel te ontmoeten. Wij willen het óók allemaal zien en beleven....die 5 stukken taart hoeft niet perse hoor ;-)
    Lieve groetjes, Henny en Christien

  • 09 Juni 2014 - 14:40

    Vera :

    Hoi Linda , wat een super mooi verslag heb je weer neergezet & helemaal geweldig dat je het naar je zin hebt :) en dat je in Marburg je helemaal thuis voelt

    Succes verder een heel veel plezier daar , dat zit wel goed wat ik in je verhalen lees

    Greetz van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Mijn grote reis naar ons mooie buurland gaat bijna beginnen. Ik ga vier maanden in Marburg aan de Philpips Universität Marburg studeren. Om jullie op de hoogte te houden van de dingen die ik meemaak, heb ik deze blog aangemaakt. Ik ga proberen iedere week een stukje te schrijven en ontvang graag reacties van jullie. Liefs, Linda

Actief sinds 26 Maart 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 7635

Voorgaande reizen:

01 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: